Главная Публикации  
Публикации
Фильтр публикаций
Дата :
Автор :
Отрасль :
Публикации
Разрешение на размещение объектов и услуг
07.04.2013

          Прийняття Податкового кодексу та внесення змін до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» спричинило плутанину щодо необхідності отримання деяких дозвільних документів. Зокрема, чимало підприємств постають перед питанням –

      Чи потрібно отримувати дозвіл на розміщення об’єктів та послуг та декларацію відповідності матеріально-технічної бази законодавству?

Обов'язковість отримання такого дозволу на сьогодні не передбачена ані Законом України «Про перелік документів дозвільного характеру» ані Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності». Державний комітет з питань регуляторної політики та підприємництва прямо звернув на це увагу в листі від 17.02.2011 року та від 30.03.2011 року.

Висновок – вимагання контролюючими органами наявності такого дозволу є незаконним, а будь-яке накладання санкцій за його відсутність  є протиправним і має бути відстояне в суді.

Що ж стосується обов’язковості декларації відповідності матеріально-технічної бази законодавству, то цей документ з’явився в господарській практиці відносно недавно і перш за все використовується в контексті «права» суб’єкта господарювання, а не його «обов’язку».

Подаючи декларацію про відповідність суб’єкт господарської діяльності «легалізується» перед контролюючими органами і звільняється від необхідності отримання дозволів від органів державного пожежного нагляду та органів санітарно-епідеміологічної служби.

Фактично у суб’єкта господарювання має бути або зареєстрована декларація відповідності, або пакет дозволів на початок роботи від спеціалізованих контролюючих органів.

В принципі, примусити суб’єкта господарювання на реєстрацію подібної декларації жодних державний орган не має право. Однак державні органи мають право перевіряти «законність діяльності суб’єкта господарювання. Тобто, за відсутності і декларації про відповідність і дозволів від пожежників та санстанції, контролюючий орган вправі зробити висновок про невідповідність діяльності. Однак такими повноваження податкові органи не наділені.

В Податковому кодексі України є п. 20.1.29, який говорить про наступні права податкової:

20.1.29. здійснювати контроль за додержанням норм законодавства з питань регулювання обігу готівки (крім банків) та порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), за наявністю документа, що підтверджує державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідно до закону, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, наявністю торгових патентів; 

Як бачимо в цьому пункті наведений вичерпний перелік документів, які має право контролювати податкова. Ані дозволу, ані декларації в цьому переліку не має.

Висновок – декларацію про відповідність бажано отримувати, оскільки це позбавить від необхідності оформлювати цілий пакет зайвих дозволів.

Також звертаємо Вашу увагу на те, що будь-яке незаконне рішення або діяння податкового органу може бути оскаржено Вами в вищестоящий податковий орган або безпосередньо в суд.

 

Лисиця Сергій

Адвокат "Юридична компанія "Дешунін і Партнери"

Сергей Лисица
Контакты
Аудиторская фирма Норма
г.Киев, ул.Кирилловская, 1-3
карта
Публикации
Использование русского языка в документообороте на територии АРК [UA]
Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI, зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ), витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку та інших документів, встановлених розділом II ПКУ. Зокрема, п. 44.1 ст. 44 р. II ПКУ визначено, що для цілей оподаткування платники податку зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою..
Что наши клиенты говорят о нас
" Как один из ключевых участников фондового рынка в повседневной деятельности Фондовая биржа нуждается в  качественном аудиторском  обслуживании. На протяжении многих лет в этих вопросах неоценимую помощь нам оказывают специалисты компании «Аудиторская фирма НОРМА».  "
Фондовая биржа ПФТС, Передерий Любовь Михайловна
читать все